Al Jazeera Fighting Lawsuit Filed By Gore-Hyatt Group

By Tanvi Acharya, Associate Editor for USDR

Photo courtesy of The Center for American Progress Action Fund

Al Jazeera America (“Al Jazeera”) rejects the claims in a complaint filed by prior owners of Current TV, led by former Vice President Albert Gore, Jr. and JoelHyatt.

According to them, the lawsuit and statement simultaneously issued by Al Gore’s celebrity trial lawyer were designed to grab headlines with misleading accusations like “fraud” and “price discount.” The truth is that this is an ordinary commercial dispute, of the type that courts decide all thetime.

Al Jazeera provided a news release to correct therecord.

In it they explained that Gore-Hyatt group sold Current TV to Al Jazeera in January 2013, and received hundreds of millions of dollars for their channel. In their purchase agreement with Al Jazeera, they promised that Current TV was not in breach of any of its significantcontracts.

The group is said to have also promised to indemnify Al Jazeera if, after the sale, Al Jazeera was sued for breach of any of these contracts while Gore and Hyatt ran the channel. To further protect Al Jazeera’s right to indemnification, the sellers agreed to set aside money in an escrow fund to be held and managed by an escrow agent (and not by Al Jazeera, as implied in the Gore-Hyatt lawyer’sstatement).

Gore and Hyatt’s assurances of contract compliance turned out to be inaccurate, as mentioned in the release. Current TV is said to have breached its contracts while Gore and Hyatt ran the channel according to various thirdparties.

Al Jazeera has accordingly demanded indemnification from the sellers for these claims and filed timely notices of claims against the escrow fund with the escrowagent.

Rather than indemnifying Al Jazeera as they were required to do, Gore and Hyatt have issued a preemptivelawsuit.

Some of their public statements, such as suggesting that Al Jazeera has committed “fraud” or is wrongfully holding the escrow funds, are considered by Al Jazeera as “blatantly false” and “potentiallymisleading.”

Al Jazeera has also explained what it expects from the Gore-Hyattgroup.

According to the release, Al Jazeera is not seeking a “discount” from the hundreds of millions of dollars it has already paid to the Gore-Hyattgroup.

The money in the escrow fund is intended to indemnify Al Jazeera, and Al Jazeera’s indemnification claims are more than the amount held in escrow. The sellers themselves agreed that if Al Jazeera’s right to indemnification exceeded the escrow fund, the sellers would not receive anything fromit.

According to Andrew L. Deutsch, a partner of DLA Piper LLP (US), which represents Al Jazeera, “In the next few weeks, Al Jazeera will respond to the complaint of Al Gore and Joel Hyatt. The response will provide a clear explanation of Al Jazeera’s position and its right to indemnification from escrow funds. Al Jazeera welcomes the opportunity to resolve this commercial dispute before an impartialtribunal.”

SOURCE Al JazeeraAmerica

All opinions expressed on USDR are those of the author and not necessarily those of US Daily Review.

Leave a comment

Your email address will not be published.

*



Show Buttons
Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Google Plus
Share On Linkdin
Share On Pinterest
Share On Reddit
Share On Stumbleupon
Contact us
Hide Buttons
Rimons twitter widget by Rimon Habib